طراحی ظاهری PlayStation VR2 فاش شد

سونی از طراحی هدست پلی استیشن VR2 به همراه طراحی به روز شده کنترلرهای PSVR2 Sense رونمایی کرد.
متوجه خواهید شد که هدست PS VR2 شکلی شبیه به کنترلر PS VR2 Sense دارد و ظاهری مشابه «گوی» به خود می‌گیرد. شکل گوی دایره ای نمای 360 درجه ای را نشان می دهد که بازیکنان هنگام ورود به دنیای واقعیت مجازی احساس می کنند، بنابراین این شکل به خوبی آن را به تصویر می کشد.
سونی اعلام کرد که طراحی هدست PS VR2 نیز از ظاهر خانواده محصولات PS5 الهام گرفته است. هنگامی که تیم طراحی ما کنسول PS5 را ایجاد کرد، نسل بعدی هدست واقعیت مجازی را نیز در نظر داشت، بنابراین شما متوجه شباهت‌هایی در ظاهر این دو محصول خواهید شد. کنسول PS5 دارای لبه‌های مسطح است زیرا قرار است بر روی یک سطح صاف نمایش داده شود، در حالی که تاکید بیشتری بر اضافه کردن گرد بودن به طراحی هدست PS VR2 وجود دارد زیرا قرار است تماس دائمی با انسان داشته باشد.این هدست همچنین دارای صفحه لنز قابل تنظیم و طراحی هواکش جدید جهت جلوگیری از بخارگرفتن لنزها است.
ه علاوه شاهد کاهش وزن این سری نسبت به نسخه پیشین در کنار طراحی لبه های گرد برای احساس بهتر هنگام تعامل با دستگاه مانند هدست پالس و دوال سنس ، پشتیبانی از Foveated rendering برای افزایش کیفیت تصویر ، قابلیت تنظیم فاصله نمایشگر از صورت بازیکن و باقی ماندن جک هدفون در جای پیشین خود را در این مدل شاهد هستیم.پلی استیشن VR2 همچنان نیاز به اتصال سیمی به کنسول پلی استیشن 5 از طریق کابل USB-C دارد.
    

Visual Fidelity: برای یک تجربه بصری بالا، PS VR2 4K HDR، میدان دید 110 درجه و رندر برجسته ارائه می‌دهد. با صفحه نمایش OLED، بازیکنان می توانند وضوح نمایشگر 2000×2040 در هر چشم و نرخ فریم صاف 90/120 هرتز را انتظار داشته باشند.
ویژگی‌های حسی جدید: فناوری PS VR2 Sense ترکیبی از ردیابی چشم، بازخورد هدست، صدای سه‌بعدی و کنترلر خلاقانه PS VR2 Sense برای ایجاد احساس عمیق غوطه‌وری فوق‌العاده است. بازخورد هدست یک ویژگی حسی جدید است که احساسات بازیکنان در بازی را تقویت می کند. این توسط یک موتور داخلی با ارتعاشات ایجاد شده است که یک عنصر لمسی هوشمند را اضافه می کند و بازیکنان را به تجربه بازی نزدیکتر می کند. برای مثال، گیمرها می‌توانند نبض یک شخصیت را در لحظات پرتنش، هجوم اجسام در حال عبور از نزدیک سر کاراکتر، یا رانش وسیله نقلیه را در حین حرکت شخصیت به جلو احساس کنند. علاوه بر این، Tempest 3D AudioTech PS5 صداهایی زنده را در محیط پخش می کند و به این سطح جدید غوطه وری می افزاید.
ردیابی چشم: با ردیابی چشم، PS VR2 حرکت چشمان شما را تشخیص می دهد، بنابراین یک نگاه ساده در یک جهت خاص می تواند ورودی اضافی برای شخصیت بازی ایجاد کند. این به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به روش‌های جدید و واقعی‌تر به‌طور شهودی تعامل داشته باشند.
همه این پیشرفت‌ها در PlayStation VR2، همراه با بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی از کنترل‌کننده‌های PS VR2 Sense، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بازی‌ها را به شیوه‌ای بسیار عمیق‌تر احساس کنند و با آنها تعامل داشته باشند. PS VR2 همچنین یک فرآیند راه اندازی ساده خواهد داشت که با یک کابل اتصال مستقیم به PS5، می توانید بلافاصله به وارد فضای VR شوید .
امروز ما خوشحالیم که فاش کنیم یکی از بزرگترین فرنچایزهای انحصاری پلی استیشن برای PS VR2 در بازی Horizon Call of the Mountain از Guerrilla و Firesprite عرضه خواهد شد . این بازی اصلی به طور خاص برای PS VR2 ساخته شده است و درها را به روی بازیکنان برای رفتن به دنیای Horizon باز می کند.
سونی همچنین در حال تبلیغ بازخورد لمسی بهبود یافته در کنترلر است. از قیمت و زمان در دسترس بودن این مدل هنوز جزئیاتی ارائه نشده است.